lördag 20 december 2014

Djur är kul i jul!

Mellan Örkeljunga och Hässleholm kan man stöta på detta menageri som står och blickar stint ut mot asfalten sommar som vinter. Nu i juletider har giraffen, lejonen och de andra fått sällskap av en svajig snögubbe och ett antal tomtar. Eftersom jag på väg till min akupunktör passerat ett flertal gånger, utan att stanna, bestämde jag mig för att kliva in i butiken denna gång. En tomteprakt mötte mig. Jag vet inte vad man ska säga, ingen direkt julkänsla precis i de gröna plusgraderna ( det går fortfarande att hitta kantareller nu i skogarna, decembersvamp minsann), men kul hade jag bland tomtar och troll. Se själva, här kommer de i osorterad ordning!


Blyg ko

Minikor

Blandade är vi!

Bra utsikt har jag!

Här hänger vi hela dagen!

Skillnaden mellan en elefant och ett vildsvin är mindre än vad man tror om man tänker på storleken.

Rudolfar med svarta mular

Svajig snögubbe med kvast

Lite nordisk fauna bland elefanterna och giraffen

Så bra att vi är små så vi får plast på en hylla alla sju.

Bjällerklang - tomten på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.